Beweging, intimiteit en anonimiteit zijn leidende concepten binnen mijn fotowerk. Intimiteit is het terugkerende thema in mijn portretten, terwijl mijn straatfotografie daarentegen gebaseerd is op een schijnbare anonimiteit. Vaak maak ik gebruik van de sequentievorm en meervoudige belichtingstechnieken, wat mijn werk enerzijds een filmisch maar ook monumentaal karakter geeft. In essentie ben ik op zoek naar het moment tussen de beelden, het onverholen het ongrijpbare. Je zou het ook een korte hapering in tijd en perspectief kunnen noemen– het moment ertussen – als bron van mogelijke verhalen. Zodra de kijker iets gaat vermoeden, schrijft deze onbewust zijn eigen scenario. Binnen deze uitgangspunten speelt verlangen als thema een steeds terugkerend element in zowel de sequenties als de individuele beelden.
Citaat uit interview:
“Ik wil om dingen heen lopen en ze vanuit verschillende hoeken kunnen observeren. Het zou onwaarachtig zijn om daar één moment uit te kiezen. Wat ik zoek, ligt in ‘een moment ertussenin’. Een visuele stilte, net als muziek, vereist ook momenten van stilte.”